Psychologische dienstverlening, waar en wanneer dat wenst
© Copyright Pro-talk 2010, all right reserved  |  Disclaimer
Onze kernwaarden
Direct aanmelden
Als u zich direct aan wilt melden, kunt u uw gegevens invullen op het aanmeldformulier.
  • Individuele aanpak
  • Deskundige hulp
  • Laagdrempelig
  • Snelle service
  • Resultaatgericht

Nieuws
Binnenkort start Pro-talk met een nieuwe specialisatie: Online dienstverlening.

Nadere informatie volgt.
Sociale vaardigheidstraining/Assertiviteitstraining

Sociale vaardigheden zijn vaardigheden die nodig zijn bij contacten met andere mensen. Voorbeelden van sociale vaardigheden zijn luisteren, een gesprek op gang houden, iemand een compliment geven, uw mening geven, iets weigeren, voor uw belangen opkomen en reageren op kritiek. Assertiviteit is een belangrijk onderdeel van sociale vaardigheden. Het gaat hierbij om vaardigheden die te maken hebben met het opkomen voor uzelf en uw rechten, zonder daarbij de ander onnodig te kwetsen.

Tijdens de sociale vaardigheidstraining/assertiviteitstraining leert u zich gedurende 8 weken in allerlei situaties sociaal vaardiger en assertiever te gedragen. Het doel is dat u ander gedrag aanleert zodat u gemakkelijker met andere mensen omgaat. Om dit doel te bereiken leert u:
  • een gesprek te beginnen en op gang te houden;
  • voor uw eigen mening uit te komen;
  • zelfbewust op te treden;
  • voor uw rechten op te komen zonder agressief te zijn;
  • kritiek te geven en te ontvangen;
  • waardering uit te drukken en te ontvangen;
  • boosheid te uiten en er op te reageren.

De sociale vaardigheidstraining/assertiviteitstraining is bedoeld voor iedereen die problemen of spanning ervaart in de omgang met anderen. Het contact verloopt bijvoorbeeld moeizaam doordat u:
  • het moeilijk vindt om nee te zeggen en over u heen laat lopen;
  • verlegen bent en het moeilijk vindt om een gesprekje met iemand te beginnen;
  • uw mening niet durft te geven of geen kritiek durft te uiten;
  • wel voor uzelf durft op te komen, maar dat doet zonder rekening met anderen te houden. U schiet bijvoorbeeld meteen in de verdediging of wordt erg boos als een ander kritiek op u heeft.

NIEUW  Training: Blijvend afvallen  NIEUW                                                                         NIEUW  Training: Triple-Z (Zelfbeeld, zelfvertrouwen en zelfwaardering)  NIEUW